Semester, schmemester

Ok, stretching time och allt ar underbart.

MEN...

Jag tror jag fick med mig mina tva husdjur hit, istallet for mina tva sjalvstandiga vuxna vanner.
Ni vet, tar man med sig sina husdjur, sa maste man se till att de har det bra.

Jag haller ordning pa alla papper, sa att jag verkligen far med mig mina husdjur dit JAG ska, och inte dit de vill ga.

Jag oversattar det kluriga engelska spraket for dem, sa att de ocksa vet vad som sags och slipper sitta och nicka och le heeeeela tiden.

Jag tar hand om dem nar de blir aksjuka.
Jag hamtade vatten, chips, chokladbitar och annat som kunde fa dem att ma battre, nar de blev sjuka pa forsta batturen.
Baddade lite i pannan pa dem, berattade for dem nar de hade fatt tillbaka fargen i ansiktet igen.

Jag ser till att de dricker tillrackligt med vatska o undviker vatskebrist.
Det innebar att de ropar pa mig nar de vill ha nat att dricka, samt nar de vill ha nagot hamtat.

Jag ser till att de har koll pa alla sina saker.
Det ar speciellt viktigt nar det galler Camilla!
Den vanligaste frasen fran henne ar:
Men, vart ar mina nycklar / solglasogon / pengar / mitt vatten / min sarong / kamerasladd / resepapper / glasogon / linser / min vaska / bikini / min kamera? (For att ge nagra FA exempel)

Ja, sa kort sagt.. jag tar alltsa hand om mina husdjur o ser till att de har det bra.
Det ar ratt slitigt, men det verkar ju inte finnas nagon annan som kan gora det.

Hur jag mar?
Joda, forutom att jag ar helt utarbetad och har haft en rejal forkylning de senaste tre dagarna sa.. ar det finemang..

/ Malin




Kommentarer
Postat av: Märy

jag tycker mig känna igen detta =)

Kul att någon annan tar hand om husdjuren och hoppas du också får vila upp dig Malla!

2008-12-17 @ 07:51:37
Postat av: Lella

Milla måste fått solsting!

Känner inte riktigt igen henne, hon brukar ha ordning...någorlunda iaf :)

2008-12-17 @ 10:29:51
Postat av: Mats

Milla Milla Milla...Tack Malin för att du tar hand om henne ;-)



Sköt om er!

2008-12-17 @ 20:49:12
Postat av: Mange

Japp Malin, Vila ut nu ordentligt. För sen när du kommer tillbaka är orderinkorgen full med förordrar =) Positivt va? =) hehe.

2008-12-18 @ 09:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0