Till alla mammor, pappor och systrar

Okej, allt ni vill veta om resan:

1. Det ar ca 30-40 grader varje dag. Har regnat 2 natter, skont. Molnigt ibland, skont.

2. Vi smorjer oss typ hela tiden. Med 30 +, solen ar 3 ggr starkare har an nan annanstans.

3. Man far inte bada i havet, det ar farliga maneter, hajar och stingrockor. Hittintills har vi fatt bada i pool eller sjoar. Pa seglingen och i barriarrevet far man ha pa sig "stingersuits" som skyddar. (Far mig att tanka pa Kristian Lukk nar han skulle likna ett xxxxhar. :)) Sara mar lite daligt over att se alla underbara vatten men inte fa bada. Nar vi kommer till Sydney ar det gladjande nog fritt fram.


MAlin och Sara retar mig, som vanligt...

4. Maten ar bra, gott gott och vi ater hela tiden (utom pa Fraser da).

5. Alla vi moter ar mkt trevliga, sarskilt aussies, kanadensare och engelsman. Irlandare kan vi dock vara utan. Hoppas vi moter nan som kan motbevisa oss. Kunde aven varit utan blottaren vi motte igar. Han blev dock skakis nar jag tog upp kameran, fotade honom och registreringsskylten. Inlamnat till polisen, ha ha!

6. Ja mamma, jag blev lite sjosjuk pa seglingen men det gick bra.

7. Nu drar vi vidare med buss mot Brisbane. Det gar bra att aka buss ocksa. Lite obekvamt att sova bara. Sa somnbrist har val bade Sara och jag. Malin daremot, hon kan ju sova overallt, narsomhelst.

Nu drar bussen, tjingeling sa lange! / Milla

Kommentarer
Postat av: Majsan

Om Frasier: Ja, det som inte dödar, härdar :) Främst kommer jag ihåg att man känner sig fruktansvärt skitig efter denna trip, eller hur?

GLÖM inte att stanna till i Byron Bay efter ni har varit i Brisbane!!! Jag och C2 har nog nästan våra roligaste Australienminnen därifrån... Blir det julafton i Brisbane eller hinner ni åka vidare? Kul att ni lägger upp så mycket bilder förresten! Forsätt med det!

2008-12-21 @ 15:04:40
Postat av: Märy

Milla=frozen daquiri och Singelpinglorna:

Det ser verkligen löveli ut och håller med föregående talare att lite skit under naglarna kanske man behöver lite då och då!



Allt är upplevelser.

Tycker det är bra ni kör med Polen-systemet igen, snabbt och effektivt..hehe =)



Sköt om er!

Puss o kram från fortfarande kalla och snöiga sundsvall (men det har blivit lite smält och slask och regn)

2008-12-21 @ 18:45:03
Postat av: mijah

Ni värka ha de jätte skoj =) va inte en dålig spindel ni träffa på... kan tänka mig malin =) hon som skriker om de gå förbi en myra... medans ni sola å bada så ha jag spela lite innebandy... körde en match idag, va dock 8 månader sen sist. De gick väl så där. vi förlorade med 6-4 men två mål fick jag iaf göra. Plus att jag fick mig en rejäl tackling å landa på höften. Så nu ha jag bubbel så tror valk på ena sidan. Å nu börja den bli blå. Se helt enkelt ut som jag är gravid fast på höften =(

Malla saknade dig skrikande på läktaren =)

De är bra att ni lägger upp mycke inlägg så man ha något roligt att läsa =)

2008-12-21 @ 20:24:03
Postat av: Issa

Till Sara.





Kan inte du komma hem till jul?Vi har gjort jätte mycket roliga saker!!!Fast idag lekte jag med Bessie och då började hon och busa och då råkade hon bita till i mitt finger :(.Jag skanar dig!!!!

Och är den där spindeln värkligen riktig? Jag skulle inte vilja vara där!Kan du skriva lite till i bloggen? Jag läser oftast Malins inlägg men du har ju knappt några...

Föresten har ni med er en dator överallt?Jag skulle vilja ringa till dig men när jag är vaken sover du och så kostar det så mycket pengar.Kan du inte skriva nåon gång att jag kan ringa dig för jag har ju världsklocka på mobilen.Det är ju tur att vi kan prata genom datorn allafall.Men jag vill ringa dig man får ju inte så mycket information genom datorn.Lättare via mobil.Men kan du skriva någon gång om jag kan ringa? Snälla!!!



Hej då

2008-12-22 @ 16:28:36
Postat av: Sara

Hej min favorittjej! Jag saknar dig ocksa, jattemycket!! Jag tycker det ar jattekul att du skriver till mig pa bloggen. Jag kan ju inte komma hem till jul aven om jag skulle vilja, for jag har ingen flygbiljett da, men vi far fira en extra jul nar jag kommer hem istallet! Vi har inte med oss nan dator men det finns internetcafeer nastan overallt sa vi kan skriva mycket pa bloggen anda. Jag brukar logga in pa msn och titta om du ar online nar jag sitter vid datorn, men det ar som du sager att nar jag ar vaken sover du och tvartom. Men jag ringer till dig imorgon, pa julafton. Om jag ringer nar det ar julaftonskvall har ar det morgon hos er sa da kan vi prata. Da far du beratta om alla roliga saker ni har gjort! Jag ska forsoka skriva mer pa bloggen, men ofta skriver vi tillsammans allihop.



Halsa alla hemma, pussar och kramar!



Ps. Spindeln var riktig!

2008-12-23 @ 06:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0