Tillagg om ackel Fraser

Jag HATAR ju insekter jag.
Andra natten som jag INGENTING!
Team Sweden delade talt med en slovenska som hade en forkarlek for att kliva upp och ga ut i natten flera ganger.
Det var val helt ok.. om hon inte hade glomt att dra igen taltet efter sig VARJE GANG!!
Ni kan inte forsta hur manga ackliga kryp som hade full access till vart talt.
Jag var alltsa tvungen att vakta slovenskan och dra igen dragkedjan efter henne hela natten..
Hon drog ner dragkedjan och gick ut.
Jag drog upp den.
Hon drog ner dragkedjan och gick in.
Jag drog upp den.
Jag sov inte. Alls.

Och sen maten da..
Jag alskar ju mat. Men inte mat som legat i kylboxar med is, dar isen smalt och geggat in sig med sand i kott, smor o ost och skumpat pa en bil en hel dag i 35 graders varme. (Irlandarna prioriterade: 2 kylboxar med is till olen och en kylbox med liiiite is till maten - jag var i och for sig glad over att det fanns ol, nar jag slutade ata och gick in pa ol enbart. Och en enstaka glass.) Inte mat som det hinner landa 5 insekter pa under tiden det tar att lyfta den fran tallriken till munnen. Inte kott som legat i en oppen forpackning och varit ljummet i en hel dag. Inte ost som legat o geggat med utrunnen cole slaw. Inte brod marinerat i Strongbow (cider). 
Vi skulle ata pa ackliga plattallrikar som vi inte kunde diska ordentligt.
Dricka ur ackliga platmuggar som vi inte heller kunde diska ordentligt.
Laga mat pa vidriga stekbord, eller koka i jarnkastruller som formodligen ar bland det mest smutsiga jag sett. Om du tog i dem blev du svart o oljig om fingrarna och det gick inte bort med diskmedel.
Fraser Island var diet camp for min del.

Kara nan vad jag klagar!! Det var dock bara kvallarna o natterna jag hatade....
Men andock, jag skulle inte ha det ogjort.
Det ar roligt i efterhand.
:)

Jag ar overtygad om att Jens var mycket ironisk nar han sa att vi skulle ALSKA Fraser.
Jag hatade det. Fxxxing hate camping!

Men dagarna var helt underbara!!!
Lake McKenzie var ... nirvana! Sotvattenssjo med underbar strand dar vi kunde plaska omkring och leka med boll.
Formodligen bast hitills:)

/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0