Alko-logiken

Spontan pokerkväll igår. Det var kul.
Medtog vin och öl. Ännu roligare.

Inledde med en turnering. Åkte ut.
Fick lite tid att dricka vin, känna fredagskänslan.
Kände att jag skulle hämta igen allt när det var dags för cash game.
Och det gjorde jag också.
Det gick riktigt bra, BRA.
Jag fick bättre och bättre kort. Jajamän.
Och visst blev de andra sämre och sämre? Jajamän.
Visst ökade chansen för att jag skulle få in mina drag? Jajamän.
Ett fullständigt logiskt och mycket sannolikt resonemang.

Nej. Alko-logiken. Idag är jag fattig.

Alko-logiken sa mig även att det var en kanonidé att äta en XL-kebeb med vitlökssås innan jag gick och la mig kl 4 i morse.
För alko-logiken hade ju precis innan det, vettigt förklarat för mig att jag SKULLE hinna städa, duscha och baka fika till min familj som skulle komma o hälsa på kl 9 lördagsmorgon.

Inga problem, sa alkologiken.
Jag vill skjuta mig själv, säger jag.



/ Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0