Tror ni vi var fardiga dar?

Idag har vi gjort nanting valdigt spannande och lite laskigt... simmat med DELFINER!

Igar tog vi lilla roda toyoyotan o drog till Akaroa (var nast sista anhalt, snyft), sov pa varldens gulligaste hostel och imorse var det sa dags. Man ar ju lite lagom cool nar man raftat och hoppat fallskarm sa en liten battrip ar val ingenting. Men jag fick onda aningar sa fort vi satte oss i baten... inga delfiner i narheten av hamnen sa vi begav oss langre ut mot havet. Gulp! Ska jag simma dar? Efter ca en halvtimme av guppig fard sag vi dom, yeah! Sara i, Malin i och Milla iiiiiii.... en vatdrakt hjalper ju for bovelen inte i 15 gradigt havsvatten. Med stora vagor dessutom. Men delfinerna var roliga, lekte och simmade runt oss. Men lite radd var jag for ngt hemskt havsmonster och sedan var jag saklart forst upp i baten ocksa. Bra for Malin o Sara som kom upp sist, har kommer lite bilder pa dem! Trivdes som fisken i vattnet halsar Malin (he he)...





/Milla

Tillagg till Issa

Hej min finaste! Att simma med delfiner var helt otroligt haftigt, coolt och fantastiskt! Det maste vi gora nan gang tillsammans du och jag! Jag tyckte inte att det var ett dugg laskigt och jag tror inte att du skulle tycka det heller. Delfinerna var busiga och simmade jattenara, fram och tillbaka mellan oss. En gang borjade en delfin simma runt mig i cirklar, hur nara som helst. Ju mer vi skrattade och hade kul, desto roligare tyckte delfinerna att det var att simma med oss. Malin och jag ville aldrig komma upp ur vattnet, vi tankte saga till kaptenen att vi skulle simma hem istallet nar de ville ha upp oss :)

Stora kramar fran Sara


Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 08:54:24
Postat av: Mamma Inger

Ååååååh, jag säger bara åååååh...............Jag vill också!!



Kram

2009-01-16 @ 08:56:01
Postat av: Majsan

Jag säger oxå ååååh, vad kul! Delfiner är ju hur fina som helst! Vilken känsla det måste ha varit!

2009-01-16 @ 09:09:25
Postat av: Märy

gud vad häftigt! :) En upplevelse som jag tror vi är många som längtar efter..kan tänka mig min gode vän Hanna är lite avis nu?

Passa på att äventyra lite nu så att ni är riktigt trötta när det är dags att flyga igen.



Själv är jag fortfarande sjuk men febern gick ner igår iaf så nu är det bara halsont och ansiktutslag. Minus 18 grader nu igen..brr..tänk på det när ni simmar i 15 gradigt vatten och svettas..hehe.



SKÖT OM ER!

Kram kram

2009-01-16 @ 12:25:33
URL: http://husbloggarn.blogspot.com
Postat av: Issa

Hej jag vill värkligen simma med delfiner när jag fyller 12 år. Fast kanske inte i havet men kanske i någon pool på nåågon djurpark tex.kolmåreden.För du kan jag skryta för mina kompisar att jag har simmat med delfiner!!!!Hehe.



kram

2009-01-16 @ 13:43:24
Postat av: Katarina

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-01-16 @ 17:52:36
Postat av: Lella

Häftigt!

Men fy va kallt vatten..15 grader..brr..

Imorse stod termometern på -22 här! Skitkallt! Tur man kan elda.

Kram

2009-01-16 @ 21:00:37
Postat av: Walker

Dansar med vargar och simmar med delfiner. Det är poesi det!



W.

2009-01-16 @ 23:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0