Lyxpackers

Många hemma har frågat oss om det här med traditionell backpacking verkligen är vår melodi. Det verkar finnas en utbredd uppfattning om att vi är lite för fina för den typen av resande. Att vi inte riktigt skulle klara av de prövningar man kan tänkas möta på den här typen av resor. Inga problem säger vi, bara man får krydda ryggsäckslivet med lite extravaganser.

Mat som någon annan lagar är gott. Hemkokta nudlar är det inte.
Taxi är bekvämt. Långa promenader med ryggsäckar på ryggen är det inte.
Renar kläder är frascht. Smutsiga, svettiga paltor är det inte.
Bubbel är gott. Goone (inhemskt billigt vin med rester av mjölk, ägg, fisk som alla backpackers dricker) är det inte.  

Idag har vi lyxat. Legat på beachen. Avnjutit en god lunch. Suttit i massagestolar och fått händer och fötter ompysslade av damer som masserat, klippt, filat och lackat.



Begreppet lyxpackers myntades för övrigt redan på vår tågluffning 2006 när vi ändrade inriktning på resan och tog flyget istället för tåget...

Dags att öppna en ny flaska bubbel tror jag... Det är ju rätt ansträngande att vara på resande fot...

/Sara and the lyxpackers


Kommentarer
Postat av: Issa

Hej Sara!



Undrade hur ni har det!Men asså nu kan ni ju andvända ÅÄÖ det gjorde ni inte förut och vill du veta vad jag fick i julklapp?



EN BÄRBAR DATOR!!!



Vill ha svar...



Hej då

2008-12-28 @ 12:54:46
Postat av: Sara

Hej gumman! Vi har det jättebra, vi är i Sydney och bara slappar just nu. Idag har jag badat i världens häftigaste vågor, mycket större än de vi badade i på både Zakynthos och på Kreta. Du skulle ha varit med! Det var nästan omöjligt att stå upp.



Malins f.d. kille Jens är med oss nu och han har med sig sin dator, det är därför vi har å, ä och ö nu. Coooolt med bärbar dator! Vem fick du den av? Såg du inte att jag svarade förut när du skrev till mig? Jag skrev en kommentar på samma ställe som du skrev.



Hoppas ni har det bra hemma och njuter av jullovet!



Pussar och kramar, saknar dig!

2008-12-28 @ 13:07:33
Postat av: Sara

Hej gumman! Vi har det jättebra, vi är i Sydney och bara slappar just nu. Idag har jag badat i världens häftigaste vågor, mycket större än de vi badade i på både Zakynthos och på Kreta. Du skulle ha varit med! Det var nästan omöjligt att stå upp.



Malins f.d. kille Jens är med oss nu och han har med sig sin dator, det är därför vi har å, ä och ö nu. Coooolt med bärbar dator! Vem fick du den av? Såg du inte att jag svarade förut när du skrev till mig? Jag skrev en kommentar på samma ställe som du skrev.



Hoppas ni har det bra hemma och njuter av jullovet!



Pussar och kramar, saknar dig!

2008-12-28 @ 13:08:46
Postat av: Walker

Minnsann! Mig tycks det som om det nu är hög tid för damerna att börja krydda ert extravaganta liv med, precis, lite ryggsäcksliv! Kamelsadel i stället för taxi. Vattenflaska i stället för coola drinkar, sovsäck på marken i stället för bolster på hotell. Skicka kort på känguruerna!



W.

Postat av: Märy - a part of the lyxpackers

hehe..jess jess..tycker väl mer att lyxpackers verkar passa in. Tänker bara på våra tågresor och det omhändertagande vi hade förutom det sista vandrarhemsboendet..lyxigt jaa!

Men får väl hålla med Walker lite att uppleva en kamelsadel och se lite känguru och wildlife är inte fel det heller :)



Men förstår att ni njuter i stora drag i Sydney med bubbel..

2008-12-29 @ 12:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0