"Vad haller du pa med?" "Jamen det ar ju kallt i vattnet"

Forsta dagen att verkligen njuta av var semester. Vaknade hyfsat utvilade, redo for Cairns. Borjade dagen med att boka upp de narmaste 2 veckorna, tjoho! Det blir segling i Whitsundays och jeep-safari pa Fraser... "Do any of you have a driving-licence?" "Ehhh, yes. BUT we dont want to drive..." Nae, vi har med forskrackelse insett att trafiken i Aussie inte passar oss. Hur fan ska man komma ihag att svanga vanster eller overhuvudtaget ligga i vanster fil? Annars har vi njutit av lagunen (las: gigantisk pool) och verkligen slappat. Och ja, Aussie ar verkligen sa underbart som alla sager...


Trott och nyvaken Milla...


34 grader i luften och 37 i lagunen... och Milla fryser... (jag havdar ff att det ar kallt nar man ska komma i) (Sara havdar att Milla har allvarliga problem...)


slappa, slappa, slappa





For you Tillan!

"You make a living with what you get. You make a life with what you give".


Vi har hunnit shoppa ocksa... Malla goes crazy...


Antligen ett par solbrillor som passar perfekt!

Cheers mates! Nu ar det ladiesnight med gratis champagne...

Kommentarer
Postat av: Märy

haha...solbrillorna var dagens bästa! :)

Vad ni är duktiga och uppdaterar oss ofta men vi undrar alla hur? Har ni med en lap-top? Använder ni Saras Iphone? Är uppkoppling och internetcafé så himla bra?



Vad härligt,Malla, att du äntligen hittar lite att shoppa, roligt för dig!



Ta ett glas champagne för mig också=)

Ikväll är det Julbord på Norra Berget med jobbet så jag passar på att äta lite åt er också. Jag planerar att rulla ner för berget ikväll :)



Pussar o kramar

2008-12-11 @ 11:20:10
URL: http://husbloggarn.blogspot.com
Postat av: Märy

Badkruka möter Badprinsessan (Sara..eller vad var det J-B kallade dig?) =)

2008-12-11 @ 11:28:11
Postat av: Mange

Snacka om att man blir ressugen när man ser alla bilder. Fy vad avis jag ä :(



//mange Bridgestone

2008-12-11 @ 13:06:20
Postat av: Majsan

Åh, vad kul ni verkar ha!!! Slänger mig snart på ett flyg och möter upp er i Whitsundays... Ni kan se fram emot stränder med absolut kritvind sand, fin som vetemjöl...



Två andra grejer som ni INTE får missa:

Juice/milkshake på Boost Juice (finns över hela Australien) och glassen Hokey Pokey (eg från NZ men finns även down under så ni kan ju tjuvstarta där...)

Kram på er från Luleå, -15 C

2008-12-11 @ 17:23:19
Postat av: Katarina

Sara! Är det möjligt att du inte är den som fryser denna gång?



Boost Juice är grymmt! Och ta en pedikyr i den stora gallerian. Man måste va fin om fossingana när flippfloppen åker på!



Kram K



Ps...mycket småbanskiss i Lagunen...



2008-12-11 @ 21:33:31
Postat av: Mamma Inger

Härligt att se att ni redan börjat acklimatisera er och njuter av friheten. Hur hinner ni med bloggen också? Allt lugnt hemma. Det har snöat hela dagen, kontrasten känns enorm när jag ser er i värmen. Kram från Mamma

2008-12-12 @ 16:14:35
Postat av: Walker

Ok, ser ju behagligt ut allt det där. Men är det inte dags att hänga på sig ryggsäckarna och ge sig ut på den australiska stäppen och ungås med kängurus, kameler och urbefolkning? Se upp för krokodilerna i träsken! (Crocodile Dundee)



W.

Postat av: Sara

Watergirl var Jeppes smeknamn pa mig, Marie. Och Katarina, i vattnet fryser jag aldrig! Dar ar jag norrlanning :)Majsan, vi tar emot dig med oppna armar! Har funderat over ditt tips om mixed dorms, och upptackt att du hade hundraprocentigt ratt :)

2008-12-13 @ 10:28:51
Postat av: Issa

Snygga glasögon

Saknar dig och har en viktig sak att säga...











Jag vill bada där borta XD Finns det inga getingar eller broms och sånt där... jag vill veta

2008-12-17 @ 16:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0