Att vara ekonomisk lönar sig icke!

Bara så ni vet.

Jag är väl inte den första som skulle anklagas för att vara ekonomisk,
ha bra hand med pengar eller besitta någon form av konsekvenstänkande
när det gäller att dra VISA-kortet i diverse apparater. Icket.
Men ibland, ibland då försöker jag verkligen.
Att tänka efter före, att försöka vrida den lilla hundringen (hm, fem-hundringen)
ett eeextra varv, titta på den lite.. Liksom bara med tankekraft, be den, befalla den
att räcka liiiiiiite längre.
Därför var jag mäkta imponerad av mig själv när jag inför helgens chill-nights
kom på att jag kunde släpa med mig min i princip oöppnade vindunk -
och därmed spara tid och pengar. Lite smart, så där på en höft.
Den allsmäktiga, skadeglada och mycket ironiska Pengaguden,
tyckte uppenbarligen inte detsamma, utan beslöt sig för att pissa lite på mig.

Därför avslutades fredagskvällen med ett primalskrik när jag packade upp
mina rödvinsmarinerade kläder.


Tack så jävla mycket.

(Att packningen, och garderoben i övrigt, till 95%, består av svart, svart och åter svart
är  däremot sjukligt lönsamt.)

/Malin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0