Denna efterlängtade resa

Jag vet. Vi har tjatat oss fördärvade om denna resa.
Denna efterlängtade sex veckor långa semester.
För.. tja, i princip alla backpackers-de-luxe-människor i bekantskapskretsen,
är denna resa kanske inte så  vidunderligt speciell.
Men för mig.

Jag har planerat den i ett år.
(Berättat för folk att vi ska åka till Australien. Besvarat alla frågor med: Vi ska till Australien)

Bokat ledigheten med jobbet.
(Nån gång i december 2008 ska jag vara ledig. I fyra, fem, veckor. Tror jag. Ok?)

Sparat pengar i ett år.
(Tagit ett banklån i ren desperation)

Lagt upp resrutt.
(Ehh, tjejer, vi ska åka längs kusten.. väl?)

Kollat vilka platser jag vill besöka och vad jag vill göra.
(Fått ett  mail från en bekant med en länk till en resesida. Funderat på att öppna det.)

Bokat boende.
(Två nätter på ett hostell. Det måste finnas utrymme att vara spontan!)

Bestämt att vi ska fira nyår i Sydney.
(Att det är en av världens största städer, högsäsong och att allt varit fullbokat sedan nyår förra året.. det är inget som bekymrar.)

Jamen ok då, struktur och planering är kanske inte min mest framträdande sida.
Jag är dock bra på andra saker.
Följa med.
Till exempel.

(Ta mig gånger 3, så har ni vårt kompletta resesällskap. Vårt motto är: Vi tar det sen.
Det kommer bli suveränt. På riktigt!)

/ Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0