Kulinarisk hogtid

Innan Jens Gregor drog vidare pa sina aventyr, sa var han ju tvungen att uppfostra mig och lara mig hur en riktig back packer ater. Vi hade en riktigt intressant mat-dag, med manga kulinariska hogtidsstunder.

Dagen inleddes med fusk, sa klart. Vi at frukost, det ska man tydligen helst inte gora.
Det berodde mest pa att det faktiskt fanns frukost i vart hus.

Efter en lang promenad pa Sydneys gator sa var det dags for dagens egentliga forsta matintag.
Vi lyxade till det rejalt!


Tva st Double beef n cheese pa McDonalds!
En sadan lyx kostar man pa sig kring jul/nyar/fodelsedag, enligt Jens.
Gott var det i alla fall.

Vi cruisade runt stan och drog oss sakta hemat.
Sent pa kvallen borjade det kurra litegrann i min annars sa valgodda mage.
Jag fick da en grundlig kurs i kosten att tillaga varldens godaste nudlar, tillika huvuddelen av den kost grabbarna lever av.


Ett glatt humor ar viktigaste ingrediensen!


En massa saser och kryddor som varsamt ska blandas innan nudelkokning.
Sjalva kokningen ar svar att aterge i bildform. Vissa specifika mangder vatten for att det ska bli bra, viss koktid for exakt perfektion... Det var inte latt att halla koll pa alla komplicerade moment.


En riktigt kock provsmakar!


Mmmmiddag.. Tva paket nudlar tillredda med varsam hand!
En fantastisk matupplevelse! Faktiskt mycket godare an hemma (syster yster!).

En riktig back packer ater alltsa tva paket nudlar, tva ganger per dag, och dricker vatten till det.
Total matkostnad for en dag ca 15 kr. (Vi ater lunch fran ca 100 kr och uppat... Skams pa oss!!)

(Till the Gregors: tack for julklapp :) Jag godde er binnekemask-smala son med en rejal tapasmiddag! For ovrigt lade han pa sig tre kg under den tid han spenderade med mig o brudarna!)

Till er andra: i bakgrunden ser ni delar av den supermysiga lagenheten vi hyrde i Manly Beach i Sydney!

/ Malin

Kommentarer
Postat av: mijah

ja nudlar de är en specialitet =) jag tro aldrig malla ätit mina special lagde =) de ska man vara rädd om... vet faktiskt en tjej som sagt att mina nudlar är godaste hon ätit(hon va nykter)(även blondin, ej malla) =) ni se ju ut att ha de kanon så jag ska väl klaga lite då... igår.. vädret.. fy faan.. mätte mellan 15-25 grander.. vi snacka minus... mellan stan å söråkter... men hammarstrand hade 32 minus med blåst =) idag ha de varit -17 å jag ha tyckt de va skönt.. inte skönt men inte så kallt.. man vänjer sig för fort...

2009-01-05 @ 18:15:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0