"Mother nature can kick some asses..."

... inledde guiden med att saga innan briefingen.

Sara & Milla har raftat. Sjukt roligt, haftigt och helt j***a fantastiskt. En enorm adrenalinkick, jorasaatt. Kloka som vi ar valde vi turen med lagom svarighetsgrad. Nar vi kom till uppsamlingsplatsen mottes vi dock av ett: "Sorry, its cancelled. Is it ok to go on the more difficult? Its ok if u can swim." OOOkeeej, sa vi.

Forsta utmaningen vantade redan pa bussen. 45 minuters hisnande akfard pa slingriga smavagar uppfor berget. Utan staket och stup rakt ner i avgrunden. Och det var hogt, jattehogt. Men det gick bra. Lite kul att fa pumpa upp adrenalin innan forsranningen.

Forsta "svara" passagen med klippvaggar och strommar gick bra, tjoho, varsta rafting-brudarna! Andra svara grejen blev, hmm, lite for svart for en av oss. Naturligtvis flog hon ur baten (observera flog, inte trillade), drog igang varsta raddningspadraget med 4 batar och en kanot. Och det var stromt. Enda tanken var "slapp inte paddeln, slapp inte paddeln." Vilket man sjalvklart fick gora for att kunna simma eller flyta. Det enda viktiga var ju egentligen att ligga pa rygg och halla upp fotterna eller, om man nu kunde, att simma. Men slutligen hittade hon kanoten, efter ett frenetiskt viftande och paddlande av kanottjejen, och kunde sa dras upp i en annan bat. Applader!! Och den andre av oss, som faktiskt satt kvar, blev nog mer skarrad an den som flog i vattnet. Forsta tanken var: "Jaha, nu var det nan som akte ur. Men helvete, det ar ju xxx." Manga tankar hann virvla innan huvudet dok upp over ytan och hon garvade. Av 36 akande denna dag var det en som ramlade i. Gissa vem?

Resten av turen blev annu roligare. Da det verkliga svara egentligen borjade. Paddla och "hold on" mest hela vagen i shotover river med stigande svarighetsgrad som avslutades genom en tunnel och ett bam rakt ner.

Kan inte ladda upp bilderna tyvarr. De kommer i nasta inlagg. Och da far ni veta om era gissning var ratt.

/Milla & Sara

Kommentarer
Postat av: mijah

jag skulle tro att de är malla eller sara faktiskt... men jag vet ju att milla sprang in i en dörr oxså =) svårt men jag ta min gissning på Sara eller nej de måste va malla...=)

2009-01-12 @ 09:57:51
Postat av: Jenny

Var det du Sara? Vad är det för farligheter ni pysslar med? Ska vi vara oroliga? Dags att komma hem nu...

Kram kram kram

2009-01-12 @ 11:40:03
Postat av: Jenny

Var det du Sara? Vad är det för farligheter ni pysslar med? Ska vi vara oroliga? Dags att komma hem nu...

Kram kram kram

2009-01-12 @ 11:43:42
Postat av: Jenny

Var det du Sara? Vad är det för farligheter ni pysslar med? Ska vi vara oroliga? Dags att komma hem nu...

Kram kram kram

2009-01-12 @ 11:44:14
Postat av: Katarina

Sara. Flyger som en liten vante.

2009-01-12 @ 12:27:14
Postat av: Märy

Min första tanke var Milla faktiskt..men jag börjar luta lite mer mot Sara nu..



Lät väldigt häftigt iaf, fasen vad roligt!

Varför var inte Malin med?



Hoppas ni mår bra alihopa iaf! Kan inte tro annat med de härliga utsikterna ni lägger upp bilder på :)



Här börjar snön smälta lite tyvärr..+6 grader idag och det är piss-slaskigt..Hoppas det kylnar ppå så ni får uppleva lite riktig vinter när ni kommer hem.

Milla - Jag vill åka skidor när du kommer hem! :)



Pussar o kramar

2009-01-12 @ 12:41:36
URL: http://husbloggarn.blogspot.com
Postat av: Walker

Nu har alltså äventyret börjat på riktigt! Jag måste också gissa vem, gissar på Sara. Tur att ni tränat i kanot i Bergeforsen. Blir nästa äventyr "gummibandshopp"?



W.

2009-01-12 @ 23:29:22
Postat av: Mamma Inger

Hjärtat stannade nästan när jag läste det här. Jag trodde genast att det var Sara och det får vi väl veta så småningom. Hur som helst känns det som om det börjar bli lite för farliga äventyr nu. Glöm det där med bungyjump om jag får be! Jag är glad att jag inte visste vad ni var med om förrän efteråt när vi fick veta att det gick bra.



Var rädda om er. Kram

2009-01-13 @ 10:24:28
Postat av: Mamma Inga

Håller med mamma Inger. Tur att er resa snart är slut, det börjar bli värre och värre äventyr ni ska vara med på.Sätt er och ta det lugnt på något cafe´resten av tiden. Kram på er allihop.

2009-01-13 @ 15:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0